Projektarbete inom CRO

Som avslutning på kursen Konverteringsoptimering (CRO) fick vi i uppgift att analysera vår lärares hemsida. Han heter Andreas Franson och hemsidan ifråga heter Internet Intelligence. Utifrån Infinity Optimization Process från Widerfunnel har vi analyserat hemsidan med hjälp av LIFT-modellen. Analysen utmynnade i 9 olika hypoteser som vi valde att testa genom ett split-test av hemsidan i Google Optimize. Att arbeta med Optimize visade sig vara svårare än vad vi tänkt oss och eftersom vi inte hade behörighet till sidan vi skulle testa kunde vi inte skapa en url som vi kunde testa originalet mot. Slutresultatet blev därmed att vi inte kunde bygga ett test för alla hypoteser optimalt men vi blev ändå hyfsat nöjda med vårt förslag.

Vi i klassen ska sedan rösta på det förbättringsförslag vi tyckte bäst om och det testet ska vår lärare sedan publicera i Optimize. Det ska bli spännande att se vilket förslag som vinner 🙂

Jag delar våra slides och skärmdumpar från Optimize här nedanför.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vi använder cookies för att sidan ska fungera på ett bra sätt. Cookies används bland annat för att spara dina inställningar, analysera hur du surfar och anpassa innehåll så att det passar för dig. När du godkänner cookies accepterar du att cookies sparas på din dator, mobil eller surfplatta. Om du väljer bort cookies kan du inte se allt innehåll.